A Tanárképzők Szövetsége (TKSZ) 
stratégia

A szervezet küldetése:

  • A TKSZ egy önkéntességen alapuló civil szakmai közösség, melynek tagjai a tanárképzés egyetemi résztvevői, a gyakorló- és partneriskolák tanárai és vezetői, a tanárképzéshez kapcsolódó kutatók, fejlesztők, a tanárszakos hallgatók, a tanárképzés ügyének megnyerhető oktatáspolitikai szereplők és támogató partnerek.
  • A TKSZ tagjai hisznek az oktatásügy társadalomalakító kulcsszerepében, tevékenyen részt kívánnak venni a tanárképzés fejlesztésében és érdekeinek képviseletében.
  • A TKSZ biztosítani kívánja a szakmai kommunikáció és a tudásmegosztás lehetőségét mindazok számára, akik ehhez a munkához szakmai közösségeket, szakmai szövetségeseket keresnek. Küldetésének tekinti, hogy hidat képezzen a közoktatás és a felsőoktatás szereplői között, valamint azt, hogy tagjai számára szakmai érdekképviseletet és kutatási lehetőséget nyújtson.

A szervezet legfontosabb céljai:

  • A tanári szakmai minőségének fejlesztése és társadalmi elfogadottságának növelése kutatással és innovációs tevékenységekkel. 
  • Olyan motiváló szakmai közösségek működésének segítése és ösztönzése, melyek a résztvevők tudásteremtésére és megosztására nyújtanak lehetőséget.
  • Párbeszéden alapuló szakmai álláspontok kialakítása és ezek képviselete haza és nemzetközi szakmai és oktatásirányítási fórumokon. 
  • Folyamatosan fejlődjön működésének hatékonysága és mértékadó, jól működő szervezetté váljon.

A szervezet legfőbb tevékenységei:

  • Képzések:
    • képzők képzése (a tanárképzésben résztvevő oktatóknak)
    • belső képzések (a szervezet tagjai számára)
    • akkreditált TKSZ tanár továbbképzés
  • Konferenciák, rendezvények szervezése (nemcsak a tagoknak)
    • Tanárképzők akadémiája
    • tematikus előadás
    • webinárium
  • Műhelyek szervezése (inkább a tagoknak)
    • „Jó gyakorlatok” megosztása – tematikusan
    • „Duó műhelyek”
      • gyakorlóiskola – partneriskola
      • pedagógia /pszichológia – módszertan
      • partneriskolai tanár – pályaszocializációs gyakorlatot oktató
    • „Tanulmányút”
  • Tudásbázis építés
    • adatbázis a tagokról (kutatási területek)
    • foglomtár, szakirodalom gyűjtemény, 
    • segédanyagok a képzés támogatásához
    • filmtár
  • Kutatás
    • mentor / mester tanárok támogatása
    • TDK és szakdolgozati téma és terep
    • hazai és nemzetközi kutatási eredmények disszeminálása
  • Pályázatok