Események, rendezvények

A jó oktatás titka – problémák és megoldások

Képzőként rendszeresen használunk filmeket, videókat, különböző multimédiás anyagokat a tanárképzésben. Időről időre készülnek is olyan anyagok, melyek érdemesek a figyelmünkre, de nem mindig jutnak el hozzánk.

A Tanárképzők Szövetsége elkötelezett az iránt, hogy a jó, hasznos anyagok minél szélesebb közönséghez eljussanak. Következő online workshopunk is ebből kifolyólag készül, társszervezésben a MTA PTB Pedagógusképzési Albizottsággal.

2023-ban debütált a T-Tudok Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ rövidfilm-sorozata, A jó oktatás titka – problémák és megoldások címmel, melyek Lannert Judit és Németh Szilvia oktatási szakértők vezetésével készültek.
A rövidfilmek nemzetközi és hazai kutatási eredményeken alapulnak, és mind az oktatás egy-egy fontos aspektusát járják körül, a nemzetközi teljesítmények összevetésétől az osztálytermi munkáig. Az 5 darab, egyenként 8 perces filmek a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal által meghirdetett MEC_21 kódszámú „Tudományos Mecenatúra Pályázat” támogatásával valósultak meg.

A rövidfilmek rövid leírása és elérhetősége:

1. A magyar oktatás teljesítménye nemzetközi összehasonlításban
Rubik Ernő ezúttal a jó oktatás feladványát segíti megfejteni.
Megtekinthető: https://www.youtube.com/watch?v=wBwHpnup9aA

2. Akiknek sikerült
Széchenyi István mit mondana a mai magyar oktatás helyzetéről, vagy hogy hogyan oldották meg a portugálok a tanárhiány és a széttagolt iskolarendszer problémáját?
Miért rontotta Svédország eredményeit a magániskolák számának növekedése?
Megtekinthető: https://www.youtube.com/watch?v=1iiyL5IeMZ4&t=15s

3. A jól működő osztályterem
Egy gúla térfogat számítását hogyan lehet kétféle módon átadni?
Melyik a hatásosabb?
Hogyan kapcsolódnak kartondobozok az aulába a matekórához?
Mi az a kreatív oktatás?
Mitől működik jól egy osztályterem?
Megtekinthető: https://www.youtube.com/watch?v=T-4_4OFCPSs

4. Lehet-e a lányokból atomfizikus?
Lányok és a tudományos pályaorientáció.
Csinszka miért és miről beszélget egy 8.-os osztályfőnökkel?
Miért fontos a fiúk szövegértésének fejlesztése?
Miért van olyan kevés női név a tudományos területeken elért sikerek listáján?
Megtekinthető: https://www.youtube.com/watch?v=eG490sNVFGU&t=251s

5. A Pygmalion-hatás
Mit jelent, ha a tanárok korán skatulyába teszik a tanulókat, akár jószándékból is, s ez milyen következményekkel járhat a jövőjükre nézve. És mit tudhat minderről József Attila?
Megtekinthető: https://www.youtube.com/watch?v=965VWOD0Ksc

2024. január 31-én 16:00 órai kezdettel online műhelyet, az MTA PTB Pedagógusképzési Albizottságával beszélgetést szervezünk, ahol egyrészt közösen megnézünk a fenti filmekből egyet, majd kis csoportokban, a film készítői segítségével beszélgetünk a filmek hasznosíthatóságáról a tanárképzésben.

A beszélgetés felülete a Zoom platform lesz. A regisztrációkor megadott e-mail címre küldjük el az eseményt megelőző napon a linket.

Regisztrálni az alábbi elérhetőségen tudnak: https://forms.gle/otAouu7jz7JUhTup9

Az anyagokról az alábbi linken is írtak: https://qubit.hu/2023/03/06/komoly-kutatason-alapulo-rovidfilmsorozat-hivja-fel-a-figyelmet-az-oktatas-problemas-teruleteire?fbclid=IwAR0pm4MBV_H6Tu2KgqnQx4tIhau3w9ETM3kJt5oKiZoYA_jw9v7QA1eBllw

Még szintén kedvelheted...

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük